قوانین عمومی
کاربران گرامی توجه داشته باشید، کلیه قوانین و مراحلِ خرید در فروشگاه اینترنتی مرز اندیشه منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که مصرف کننده متعاقبا موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در آینده اصلاحات و تغییراتی در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای مرز اندیشه ایجاد شود، در همین صفحه به روز رسانی و منتشر می شود. بنابراین شما توافق میکنید، استفاده مستمر از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش:
مرز اندیشه به مشتریان خود امکان ثبت سفارش درهر ۷ روز هفته و به صورت شبانه روزی را میدهد. روز کاری به معنی روزهای شنبه تا پنج شنبه هر هفته، بجزتعطیلات رسمی در ایران است؛ بنابراین کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات، پردازش میشوند.وضعیت کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت مرز اندیشه از طریق پیام کوتاه، اطلاع رسانی و در صف پردازش قرار میگیرند. مرز اندیشه همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را مینماید. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در مرز اندیشه ، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری به پایان برسد؛ حق کنسل کردن آن سفارش و استرداد وجه سفارش، برای مرز اندیشه محفوظ است، مشتری نیز میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.مرز اندیشه مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری را پردازش و ارسال نماید. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای مرز اندیشه محفوظ است.کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.همچنین، امکان پرداخت در محل برای وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ سفارشها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
مهلت تست 7 روزه در مرز اندیشه:
کالاهایی که عبارت ” 7 روز مهلت تست” در صفحه کالا، به هنگام خرید از سایت درج شده باشد. تا هفت روز از تاریخ تحویل، دارای فرصت تست می باشند و هرگونه نقص فنی در دستگاه ها شامل سرویس تعویض میباشد و ایراد مطروحه توسط مشتری، از طریق کارشناسان خدمات پس از فروش مرز اندیشه کنترل و بررسی می شود. در صورت تایید وجود نقص فنی، به انتخاب مشتری یا کالای مشابه مجددا ارسال و یا وجه پرداختی مسترد خواهد شد.آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده از این سرویس نمیشود .در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود توسط مرز اندیشه دریافت نشود، امکان سرویس دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب می شود.در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در مرز اندیشه به اتمام برسد و امکان تعویض کالای آسیب دیده نباشد، مرز اندیشه میتواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید که نوسانهای قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمیشود.
خسارت در هنگام حمل و نقل:
خریدار مکلف است بلافاصله پس از در یافت کالا، اقدام به بازگشایی کالای خریداری شده از بسته یا پاکت و غیره در مقابل کالارسان نماید. چنانچه کالای خریداری شده دارای عیوب ظاهری مانند شکستگی، ترک خوردگی، زدگی وغیره، باشد؛ خریدار می تواند از تحویل کالا اجتناب کند. در غیر اینصورت، تحویل کالا توسط کالا رسان به خریدار، به منزله تایید صحت و سلامت فیزیکی کالا بوده و مرز اندیشه ادعای بعدی خریدار در این خصوص را نمیپذیرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید قبل از خرید با کارشناسان مرز اندیشه تماس بگیرید.
- به دو روش درخواست خود را به خدمات پس از فروش اطلاع دهید:
روش اول: با کارشناسان مرز اندیشه تماس بگیرید.
روش دوم: پیام خود را در صفحه “تماس با ما” ارسال کنید.
توجه: جهت رسیدگی به درخواست، ذکر شماره پیگیری سفارش در هر یک از روشهای بالا الزامی است.
نحوه بازگشت کالا:
از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش مرز اندیشه ، جداً خودداری کنید.کالا برای بازگشت، باید داخل جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شود.حتما قبل از تحویل کالا به ارسال کننده از 6 جهت و در پس زمینه سفید، از محصول و بسته بندی عکس بگیرید و نزد خود نگه دارید تا در صورت نیاز برای کارشناسان این مجموعه ارسال نمایید.اگر کالا به علت مغایرت یا خرابی با روش های پست یا تیپاکس ارسال شود میبایست حتما فرم درخواست بیمه توسط ارسال کننده تکمیل شود. در غیر اینصورت جهت ارسال کالا به دلایلی مثل انصراف از خرید و استفاده از مهلت تست 7 روزه قویا توصیه میگردد، کالا بصورت بیمه دار ارسال شود چرا که ملاک کارشناسان مرز اندیشه تحویل سالم کالا از مامور ارسال است.برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید.)از آنجا که واریز هزینه ارسال، منوط به دریافت رسید پستی است، برای اطمینان رسید را به فاکتور منگنه و همراه بسته ارسال کنید.اگر ساکن اصفهان هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با مرز اندیشه تماس بگیرید.از نوشتن آدرس روی جعبه اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته و ارسال کنید.پس از دریافت و پذیرش کالا توسط مرز اندیشه ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، تا حداکثر یک هفته زمان خواهد برد.از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 24 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.خواهشمند است قبل از درخواست مرجوع، تعمیر و یا تعویض، حتما تمامی شرایط و الزامات به دقت مطالعه گردد.
محاسبه هزینه ارسال در مرز اندیشه:
در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان مرز اندیشه ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
نحوه ی رسیدگی به در خواست مشتری پس از دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش:
کارشناسان خدمات پس از فروش مرز اندیشه ، ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل میکنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب دیدگی توسط کارشناسان مرز اندیشه تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ مرز اندیشه بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال میکند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند. بدیهی است در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالای گرانتر، مشتری تفاوت را پرداخت میکند و برای کالای ارزانتر، مرز اندیشه تفاوت را به حساب مشتری واریز میکند.اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و مرز اندیشه در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچگونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را میپذیرد.پس از دریافت و پذیرش کالا توسط مرز اندیشه ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعملها و رویههای ابلاغ شده توسط شرکتهای تولید کننده و یا نمایندگیهای مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت مرز اندیشه هستند، لذا علیرغم تصور آنکه کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار(میتواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویههای زمانبر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگیهای مجاز آن کالا دارد.
به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین 48 ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاهترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.ملاک عمل و اقدام مرز اندیشه ، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش مرز اندیشه است.